Kurumsal Bilgiler
1995-1996 Eğitim-Öğretim yılında Maliye bölümü I. Öğretim lisans eğitimi başlamıştır.
2003-2004 Eğitim Öğretim Yılında Maliye Bölümü II. Öğretim lisans eğitimi başlamıştır.
2024-2025 Bahar Dönemi itibariyle Aktif Kayıtlı Öğrenci Sayısı;
Program Eğitim Amaçları:
Bu programın temel amacı öğrencileri, maliyeye ilişkin temel modelleri ve devletin ekonomideki rolünü anlayacak, kamu geliri ve kamu harcama politikalarının günlük yaşamdaki etkilerini analiz edecek, belli bir maliye problemi ve meselesine uygulanabilecek uygun araçları belirleyecek, maliye ve iktisada ilişkin problemler konusunda eleştirel düşünecek, yazacak ve toplum önünde konuşacak ve kamu gelirleri ve harcamaları konusundaki mevcut anlaşmazlıkları değerlendirebilecek ve gelecekte ortaya çıkabilecek gelişmeleri değerlendirecek bilgi, beceri ve kabiliyetle donatmaktır.
Maliye programının hedefleri şu şekilde sıralanabilir:
• Çağın gerektirdiği mesleki donanıma ve bilgiye sahip olmak,
• Toplumsal sorumluluk ve meslek etiği bilincine sahip olmak,
• Kamu kurumları, üniversiteler ve özel sektörün ihtiyacını karşılamaya yönelik yetkin bireyler yetiştirmek,
• Kurum ve kuruluşlarda lider rolü üstlenebilen, planlama ve yönetim görevlerini yürütebilen mezunlar yetiştirmek,
• Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen mezunlar yetiştirmektir.
Maliye Bölümünün Misyonu:
Bilimsel niteliğe ve özgün değerlere sahip, araştırmacı, paylaşımcı ve meslekî açıdan yetkin bir akademik kadro ile toplumsal değerlere saygılı bireyler yetiştirmek ve çağdaş bir öğretim ve bilimsel bir anlayış oluşturmaktır.
Maliye Bölümünün Vizyonu:
Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve dünyada tercih edilen; toplumun ve sektör temsilcilerinin beklentilerine uygun, kendine güvenen bireyler yetiştiren; akademik anlamda yetkin öğretim elemanları ile sonuca odaklı bir eğitim profili oluşturan; uluslararası değerlere saygılı, toplam kalite yönetimi ilkelerini benimsemiş, sürekli gelişen bir bölüm olmaktır.
Temel Değerlerimiz:
• Topluma, emeğe ve bilgiye saygılı olmak,
• Yenilikçi düşünceye açık olmak, • Bilimsel etik kurallarına uyumlu olmak,
• Özgür araştırma ortamına sahip olmak,
• Kaynakların kullanımında verimliliği gözetmek